Alla inlägg den 25 september 2007

Av M - 25 september 2007 18:34

Inte för mig men för min lilla apa, umpa umpa.

Elias tänkte tvätta idag.. När jag kom till toaletten (för sent!) så hade han hällt ut allt tvättmedel i facket och.. Överallt.. Ungefär. Han vet vart tvättmedlet ska iaf, det är ju alltid positivt.

Av M - 25 september 2007 11:24

Igår låg jag i soffan å glodde nåt dåligt barnprogram som Elias hade valt.. Då säger han att han är bajsnödig

-Sätt dig på pottan, säger jag då. Han sätter sig, hinner sitta en halv sekund, reser sig upp och går därifrån, nähäpp, han var väl inte bajsnödig då. Men jag hör att han går in på toaletten, öppnar locket, sätter sig (jag ligger kvar i soffan) sen hör jag lite pruttande, och sen spolar han.. Öhh, va? Vad gör du Elias?! Jag gick dit, han pekar ner i toastolen och visar att han har bajsat, och mycket riktigt, min lilla unge har bajsat där! Och spolat alldeles själv, den enda jag behöver göra är att torka lite mellan skinkorna..


Snart är det nog dags att prova utan blöja på dagis.. Hur gör man det?! Hemma använder han inte blöja, bara när han sover. Fast här springer han naken på underkroppen, på dagis måste han ju ha byxor och kalsonger.. Får prova hemma med det först.


Idag är det skittråkigt väder. Jag är skittråkig

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst göra nu?
 Sova
 Äta
 Bajsa
 Bada
 Hoppa i sängen
 Springa ett varv runt stan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards