Alla inlägg den 6 december 2007

Av M - 6 december 2007 18:02

Ja, det där med att gå ner i vikt, det gick ju bra till en början. Promenerade en timme om dagen, åt nyttigt och gick ner i vikt. Nu har det stannat till ett tag. Och jag är lat. Har inte varit på långpromenad på länge, kan ju skylla på att vi har varit magsjuka, det har varit kallt, Jonne har jobbat kväll/natt ibland. Men jag måste nog skylla på mig själv. Det är jag som är lat! Men jag har inte gått upp i vikt direkt, bara stannat där jag är. Alltid nåt iaf.


Snart är det jul och jag kommer att vräka i mig ännu mer. Men vi tar det till nästa år. Ja, mitt nyårslöfte kanske!? Fast jag brukar aldrig hålla mina nyårslöften. Får nog lova att typ.. Duscha då och då.. Det kan jag nog hålla.


Min lilla sova-på-dagen-nej-tack-unge ligger i soffan och tittar på bolibompa. Har han verkligen blivit så stor att han inte behöver sova på dagen?! Fast på dagis ska han sova iaf, får då stiger han upp tidigare och det är ju lite annat tempo där än hemma. Här sitter vi och ugglar, läser böcker och bygger med lego. Eller äter av Elias låssas-godis. Imorse vaknade han.. 08:45 tror jag. Somnade före 8 igår. Så nåt bra med att han inte sover på dagen finns iaf. Inget ont som inte har nåt gott med sig!


Snart är det dags igen att smörja, jaga ungen, smörja klart, lyssna på skrik, bli sparkad, hämta pyjamas, jaga ungen, försöka ta på en pyjamas på en hal ål som försöker slingra sig, göra välling, hämta tutten, sätta på blöjan i ungens säng när han ligger still (om han ligger stilla), pyjamasbyxor ska på, se hur ögonen nästan rullar runt när han dricker välling, läsa saga, borsta tänderna, ge tutte, fortsätta läsa saga, sätta på musik, säga gonnat och sen krypa till soffan och halvsova.

Fast vissa kvällar är mycket lättare, en glad unge, glada föräldrar blir en härlig kväll! Nä, ska nog.. göra annat nu



Presentation

Omröstning

Vad vill du helst göra nu?
 Sova
 Äta
 Bajsa
 Bada
 Hoppa i sängen
 Springa ett varv runt stan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards