Alla inlägg den 12 december 2007

Av M - 12 december 2007 22:54

Elias var hemma med mig idag.. Igen! Jag vill ha honom hemma! Vissa dagar vill jag bara vara en hemmamamma å bara vara med ungen innan han blir för stor och rymmer iväg härifrån.. Andra dagar vill jag lämna honom på dagis å åka utomland eller jorden runt. Men den senaste veckan (eller nåt sånt) så har han varit sådär underbar man bara kan önska sig! Visst, han bråkar lite när man ska klä på honom, men vad gör det?! Allt är bättre än innan.. Måste passa på att njuta så länge det varar. Han är så kramig och pussig. Han kan sitta och leka lungt i sitt rum, sen kommer han till mig och bara ger mig en puss på pannan och går tillbaka och leker. Såna dagar vill jag ha fler av! Han är så duktig på att sitta vid datorn.. Jag vet, inte bra, bla bla bla. Men det skiter jag i, han gillar det. Vi har en äggklocka som ringer när han suttit färdigt, när den ringer så klickar han ner alla sina sidor (helt själv), stänger av datorn (helt själv) och kommer och ger mig en bamsekram och säger -Nu är jag färdig!

Han är ganska duktig på att klicka sig omkring på datorn. Vi har ju lagt in på favoriter alla bra sidor och där klickan han sig omkring. Sitter på youtube och kollar manamana, klickar sig vidare och hittar dom mest underliga saker.. Tecknade konstigheter. Han spelar spel, vi har ju 5 myror spelet och det börjar han bli duktig på.


Jaja, nog om det. Idag var jag å Elias ute i skogen här bakom. Fast snön var ovanligt gul där.. Så Elias fick inte äta snö där.. Hmm.. Han är övergalen i snö, han kan proppa i sig huuur mycket som helst den där ungen! Hoja.. Äckligt. Men iaf, det var kul att gå i skogen, där kan han inte rymma så lätt, finns ju bara stigarna att gå på. Och djupsnö är inte riktigt hans grej..


Men ungen ska nog få leka på dagis imorgon.. Eller vi ska ju dit ändå, det är ju lucia. Men jag kanske går hem med honom efter det.. Eller jag vet inte. När vi hade varit å handlat idag och gick hemåt så var det kanske 5-6 lite äldre pojkar (8-10 år) som lekte utanför vårat hus. Elias stannade länge och tittade på dom, sen vände han sig till mig och sa -Mamma kom! Leka!

Han ville leka med dom.. Stackarn får ju inte leka med andra ungar! Fick dåligt samvete. Här går jag och tvingar det lilla gossebarnet att vara hemma med sin tråkiga gamla mamma! Varför ska man ha dåligt samvete för allt? Kommer det alltid att vara så?


Nä, nu sätter jag in en bild på Elias ute i skogen.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst göra nu?
 Sova
 Äta
 Bajsa
 Bada
 Hoppa i sängen
 Springa ett varv runt stan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards