Alla inlägg den 13 december 2007

Av M - 13 december 2007 21:13

Fanns vissa människor (läs svärmor) som var lite halvt (eller helt) förstörd när vi klippte håret på Elias. Eller mamma klippte ju. Hon trodde att krullet skulle försvinna från vårat stackars lilla barn! Men inte, det är tillbaka och krulligare än någonsin! (okej kanske inte, men det lät bra) Så får se hur länge min lilla krullis kommer att vara krullhårig. Hoppas han får vara det ett bra tag framöver.


Idag var det ju lucia, sen var jag å Elias ute i skogen i typ 40 minuter. Sen sa ungen att han hade skitit, då var det bara att gå in. Men när vi väl är inne och ungen är avklädd så har inte alls skitit. Han lurades.. Eller trodde att han hade bajsat. Nåja, nog om det. Detta är väl inte så jätteintressant kan jag tro.


Var hos Linnéa idag. Jag, Jonne å Elias då. Åt bullar, drack saft och spelade Buzz. (jag vann förresten!) Jag vill oxå ha Ps2! Så mamma, nu vet du det! Eller så vill jag ha en ny dammsugare, men jag tror att Jonne nämnde det för mor sin, så en sån får vi säkert. Skulle vilja ha en ny digitalkamera oxå. Våran är lite halvknasig. Dom flesta bilderna blir suddiga, man blir alltid rödögd.. Å så. Men när jag blir rik så!


Imorgon jobbar jag 6:30-13:00. Härligt värre. Måste stiga upp senast 05:30 för att hinna. Hoja. Men jag slutar ju tidigt iaf, fast då kommer jag vara som en zombie resten av dagen. Fast det är jag ändå. Att jobba på dagis är inte helt lätt, ungarna skriker och är allmänt jobbiga.


Av M - 13 december 2007 10:51

Idag var det då lucia på Elias dagis. Klockan 8 skulle man vara där! Hoja vad tiiidigt! Det är därför jag ser lite trött/drogad/konstig ut på bilden längre ner. Men iaf, Elias ville inte vara med i luciatåget, han satt i sin mammas trygga famn och grät/hulkade lite.. Han sa sen att han var trött å ville sova.. Ja, det förstår man, ungen vaknade ju vid 6 idag! Hoja hoja. Jaja, ungarna sjöng väl bra, hörde mest fröken som satt brevid mig..

Sen blev det fika på Elias avdelning, Elias åt en ½ lussebulla och lite saft. Jag vräääkte i mig en HEL pepparkaka! Idag ska vi nog baka pepparkakor. Om jag orkar, för jag gissar att det blir jag som gör allt tillslut. Elias kan väl stå ut i 5 minuter så är han less. Han har inte världens bästa tålamod direkt. Undra vart han har fått det ifrån...


Nä, nu ska jag försöka vara påhittig och göra nån lunch. Men vad ska man göra? Kassler är jag less på, bacon är äckligt (iaf nuförtiden.. är less) och.. Nä, sen fanns det inte så mycket mer. Men nåt till ungen ska man väl hitta.


Ja, vad han gör vid datorn?! Säg det du. Han klickar, spelar olika spel.


http://www.kneebouncers.com/


http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=42958&from=program_ao


http://www.sr.se/barn/spel/klickaljud/


http://www.pippi.nu/sv/index.htm


Här är lite vad han sysslar med på datorn. Den översta är jättelätt för små barn. Man klickar bara på vilken knapp som helst. Fast Elias kan ju backa, scrolla, backa och välja nya saker.. Ja, han kan snart mer än mig..



Presentation

Omröstning

Vad vill du helst göra nu?
 Sova
 Äta
 Bajsa
 Bada
 Hoppa i sängen
 Springa ett varv runt stan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards