Alla inlägg den 23 december 2007

Av M - 23 december 2007 00:30

Eller nästan iaf. Var hos mamma idag å käkade julmat å öppnade lite klappar. Mamma orkar nämligen inte ta med sig julklapparna ända till Mtj. Jaja, men iaf, maten var god, karrat var gott. (Åt för mycket som man ska göra såhär i juletid) Ungarna var höga på socker (eller nåt mer) och stojade/studsade runt som små apor. Elias satt mest vid datorn. Försökte få honom att leka lite, men då låste han i sig på toa och lekte där istället.

Elias fick lite kläder, bilar + ett litet garage, kritor och ritblock. Jonne fick 2-pack långkallingar. Jag å Peka har letat efter våra julklappar där i mammas julklappshörna men utan att hitta nåt! Jaha.. Har hon glömt våra julklappar? När våra klappar skulle delas ut så fick vi varin påse (Jag, Katja å Peka, fast Peka var på jobbet) Öppnade den röda påsen och däri låg.. Nål och tråd?! Ehh, okej, tack mamma.. Det var.. Öhh, bra. Sen sa mamma att vi skulle gå till sovrummet och titta om vi hittade nåt annat.. Vi kom dit och såg tre stora klappar på golvet. Öhh, va? Inte kan det väl vara... Näää. Jo, det var det, i klapparna fanns symaskiner! Mamma har alltså blivit jätteless på att vi (okej, jag..) kommer med mina trasiga kläder och ber henne sy/fålla/byta dragkedja, så hon köpte alltså symaskiner! En till oss var! jaha, nu ska jag väl bli sömmerska på gamla dar. Ska försöka göra nåt roligt, kanske försöka mig på att sy byxor till Elias. Måste bara träna lite först.


Nu sitter Jonne och flåsar mig i nacken, han vill nog spela lite, så jag får överlämna datorn. Imorgon åker vi till byn å firar jul. Hoppas det snöar, men det tror jag knappast.


God Jul på er!

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst göra nu?
 Sova
 Äta
 Bajsa
 Bada
 Hoppa i sängen
 Springa ett varv runt stan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards