Alla inlägg den 19 december 2007

Av M - 19 december 2007 15:04

Med en katastrof! Hämtade Elias på dagis i vanlig ordning. Klädde på honom och sen mig. Medans jag sätter på mig jackan så går han ut, det gör han nästan alltid. Dörren brukar vara öppen annars, men nu är det så blåsigt att den blåser igen direkt. Nåja, det var två fröknar och några barn ute (från andra avdelningen) och Elias gick nog till dom. Jag tar ungens vagn och går ut, tar alltså inte många sekunder innan jag kommer ut. Väl ute så börjar jag titta mig omkring.. Ingen unge, men hör någon gråta på lite avstånd och visst är det MIN unge jag hör! Nog känner man igen sin egen unges gråt! Jag börjar springa när jag inser att det kommer från vägen!! En fröken hade kunnit dit nu, Elias låg ute på stora vägen och hade ramlat! Ingen hade sett att han gick ut dit! Fan! Är så jäkla arg på dagis! Inte på personalen där, men att dom inte har staket! Dagiset ligger ju för fan precis brevid en stor (okej, halvstor) väg!! Okej, nu ljög jag, dom har visst staket, men vad fan hjälper det om man inte har nån jäkla grind?! Staketet går inte runt hela dagiset heller, utan har flera öppningar, eller skitstora hål! Fan. Har sån jävla lust att byta dagis. Är inte så nöjd längre, inte bara av det här, men ungstackrarna är ju nästan aldrig ute! Alltid skyller dom på nåt, nya inskolningar, för kallt/varmt/blåsigt/halt eller vad det nu kan vara. Personalen är jättebra, Elias älskar dagis.. Men ska det vara såhär? Måste ringa nånstans om staket, men vart tusan ringer man då?! Hoja, vill att min unge ska vara säker när han är på dagis.



Presentation

Omröstning

Vad vill du helst göra nu?
 Sova
 Äta
 Bajsa
 Bada
 Hoppa i sängen
 Springa ett varv runt stan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards