Alla inlägg den 16 december 2007

Av M - 16 december 2007 22:08

Jag vet, det finns värre grannar. Våra förra tex. Dom hade.. Ja, vad ska man säga.. Dom hade lite öhh, vuxenmys hela tiden! Dag som natt, flera gånger om dagen. Det lät HÖGT, det knarrade och höll på. Lite småjobbigt när man försökte sova. Våra andra grannar (eller en av dom som bor där) håller på med nån slags gympa eller nåt. Står iaf och hoppar och studsar. Är väl inte så farligt, om det nu inte sker sådär 5-6 på morgonen! Då kan man bli lite lätt irriterad. Eller iaf jag som vaknar så lätt och har så svårt att somna om.

Sen dom här ovanför oss (ganska nya grannar) håller på att borra och greja (det gör grannen brevid oxå..) på underliga tider. Aldrig före 8 på kvällen. En natt vaknade jag vid 2 av att dom höll på att SÅGA! Vem fan sågar mitt i natten?! Vad var så viktigt att såga att man inte kunde vänta till morgonen?! Ja hoja. Tur att vi är så tysta grannar.. Men vi sover ju (oftast) om natten.


Snart är det tydligen jul har jag fått höra. Blev förvånad när Jonne tände tre ljus på våran adventsljusstake idag, tänkte att han hade gått å blivit tokig! Men så informerade han mig om att det var tredje advent idag! Herregud, då rä det ju snart fjärde advent! Å jul. Nu har vi hängt upp elias julsthärna igen.. med en glödlampa som funkar. Bra att vi hann det innan den ska plockas ner iaf. Såhär mycket julsaker har vi aldrig haft! Förra året hade vi väl typ en liten tomte eller nåt. Orkade inte nåt annat.


Bakat pepparkakor idag iaf! Elias hjälpte till i säkert 3 minuter.. Han blir lätt uttråkad den där ungen. Dom första pepparkakorna blev lite småbrända. Tre hängde vi i granen, efter att ha satt lite glasyr och strössel på dom.



Presentation

Omröstning

Vad vill du helst göra nu?
 Sova
 Äta
 Bajsa
 Bada
 Hoppa i sängen
 Springa ett varv runt stan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards