Alla inlägg den 11 december 2007

Av M - 11 december 2007 18:32

Jag orkade helt enkelt inte lämna honom på dagis idag, så ringde dit å sa att Elias är ledig idag. Eller jag frågade Elias om han ville till dagis eller vara hemma med mamma.. Han sa -Hemma med mamma!

Så fick det bli. Vi var ute på förmiddagen och åkte lite stjärtlapp, lite halvkul tyckte jag.. Ont i svanskotan! Men Elias hade kul. Efter en timme ungefär så gick vi in och käkade rester i form av tacos. Nä alltså tacos äter vi typ aaaldrig hemma.. Men gott är det. Nu började klockan bli.. Efter tolv iaf och Elias verkade lite halvtrött efter ha väckt sin mamma vid 7-tiden. Så vi tog vagnen och gav oss iväg på äventyr! Eller på stan, inte så mycket till äventyr för mig kanske. Ungen slockade ganska snabbt och jag kunde glo själv på stan. Alltså han var ju med mig å så. Mötte Jonne och vi köpte lite saker att klä våran julgran med. Jepp, ni läste rätt, vi har en julgran! Den får nätt och jämt plats, men vad gör man inte när man har fått den gratis å allt.. Ska köpa fler kulor till den sen, det ser lite glest ut.. Å kanske behöver några extra, min lilla unge var nämligen ganska förtjust i kulorna..


Nu är vi iaf hemma, färdigätna och allt. Idag är det mina tv-program! Fast säsongsavslutning på.. Öhh, var det DH? Igår var det iaf sista Sjunde himlen! Slutade.. tråkigt. Alltså tråkigt som i.. Töntigt.


Snart kommer iaf ungarna från söder, ska bli kul å se om Elias kommer överrens med dom nu.. Han kan vara lite folkilsk ibland.. Kanske att han har fått det från mig, jag vet inte.


Inga maskar än så länge! Inga vattkoppor. Nog för att det tar ett tag innan det syns. Ingen magsjuka heller. Kanske stannar hemma med Elias imorgon oxå. Det är ganska mysigt att ha honom hemma. Mellan utbrotten iaf. Men nu har jag börjat kunna hantera dom bättre. Jag sätter mig ner lungt brevid honom och säger -Titta på mamma. (han gör det) Är du arg/ledsen/sur? (eller vad nu han kan vara) Och säger han ja så frågar jag varför. Ibland försöker han förklara och ibland får jag gissa. Men när vi kommit på det så pratar vi lite och jag försöker förklara (så gott jag kan) varför kanske jag blev arg eller vad som nu hände. Och så kramas vi efter ett tag. Nu går det ju inte alltid såhär bra, men ibland iaf. Känns skönt att inte min hjärna kokar över när han blir arg nu. Vi säger att jag har ätit många pepparkakor (det har jag ju..) och gått och blivit snäll på gamla dar. Eller så försöker jag vara snäll ifall tomten ser.


Nu... Nä. Kommer lite bilder från dagen.


Presentation

Omröstning

Vad vill du helst göra nu?
 Sova
 Äta
 Bajsa
 Bada
 Hoppa i sängen
 Springa ett varv runt stan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards